عصر آذربایجان

گزارش خبر

سال پرفروغ در انتظار بانوان ورزشکار زنجاني

سال پرفروغ در انتظار بانوان ورزشکار زنجاني

1403/02/23

گروه ورزشي: بانوان ورزشکار زنجاني در سالي که گذشت پرقدرت ظاهر شدند به طوري که در رشته هاي مختلف افتخار آفريدند و حتي در برخي رشته هاي خاص همانند قايقراني بيش از حد انتظار ظاهر شدند و براي اولين بار سهميه المپيک پاريس در تاريخ را به نام خود ثبت کردند.


 امروزه ورزش امري مهم و اولويت دار در جوامع به شمار مي‌رود به گونه اي که دست اندرکاران و مسوولان کشورها تلاش مي کنند با برنامه ريزي هايي گاه طولاني بلند مدت و کوتاه مدت سرمايه گذاري لازم را براي دستيابي به اهداف تعيين شده خود انجام دهند.

اين در حالي است که بانوان به عنوان قشر تاثير گذار سهم عمده در حوزه ورزش دارند چرا که فعاليتهاي آنان در اين عرصه مي تواند به پويايي و شادابي جامعه کمک کند و از همه مهمتر اينکه بانوان پرورش دهنده نسل آينده هستند که اين امر نشان مي دهد سلامتي آنان متضمن سلامت نسل هاي بعدي است.
نگاهي به اقدامات و فعاليت هاي انجام گرفته کشورمان نيز نشان مي دهد که حوزه ورزش بانوان همواره مورد توجه دولتمردان بوده به طوري که حضور شايسته آنان را در ميادين ملي، جهاني و از همه مهمتر رويدادهاي مهمي مانند بازي هاي آسيايي افزايش داده است.مشارکت در ورزش مي‌تواند به زنان براي گسترش‌ مهارت‌هاي فيزيکي و بالا بردن توانايي جسمي و قدرتي آنها کمک کند و اعتماد به نفس آنان را افزايش دهد، موضوعي که طي چند سال گذشته خود را نشان داده است.بانوان ورزشکار توانمند زنجاني هم در سال هاي اخير به ويژه سال گذشته تلاش کردند فعاليت موثر خود را در حوزه ورزش بيش از گذشته اثبات کنند و افتخار آفريني دختران ورزشکار استان در بازي هاي آسيايي و پارآسيايي نمود اين مساله مهم است.
در خصوص وضعيت ورزش بانوان استان در سال گذشته با " عذرا واسعي معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان " گفت و گو کرده است.
وضعيت ورزش بانوان استان چگونه است؟
با توجه به اينکه بانوان نيمي از جمعيت ورزشکار کشور را تشکيل مي دهند نگاه و سياست دولت نيز حمايت همه جانبه از اين قشر بوده است که اميدواريم اين روند همچنان در سال جاري نيز استمرار داشته باشد.همين حمايت ها موجب شد بانوان ايراني به ويژه زنجاني ها در حوزه ورزش حرکت رو به رشدي داشته باشند که نمود عيني اين مساله حضور در مسابقات بين المللي، جهاني و آسيايي است.
اين اتفاقات بيانگر آن است که دولتهاي مردمي به ورزش بانوان اهميت ويژه اي مي دهند که استمرار اين وضعيت مي تواند چشم انداز روشني را در اين حوزه ترسيم کند.هر چند موانعي هم بر سر راه توسعه ورزش بانوان وجود دارد لذا گره گشايي از آنها مي تواند به طور حتم روند رو به رشدي را در اين حوزه مهيا کند.
بيشترين تمرکز يا رشد ورزش بانوان زنجاني در چه رشته هايي بوده است؟
اين استان ظرفيت هاي بسيار بالايي در حوزه ورزش دارد که قهرمان پروري و کسب نشان هاي رنگارنگ در رشته هاي مختلف مويد اين مساله است.در زمان حاضر بانوان زنجاني در رشته هاي قايقراني، سنگ نوردي، ورزش هاي توان يابان، تيراندازي، ووشو، تکواندو و کاراته بسيار فعال هستند و در مسابقات مختلف به عناوين برتر و نشان هاي رنگارنگ دست يافته اند.
مهسا جاور و زينب نوروزي قايقرانان زنجاني هستند که سال گذشته در بازيهاي آسيايي هانگژوي چين افتخار آفريني کردند و امسال نيز در مسابقات انتخابي المپيک آسيا و اقيانوسيه روئينگ درچونگجو کره جنوبي در روئينگ ? نفره سبک‌وزن بانوان در فينال دوم شدند و با کسب مدال نقره براي اولين بار جواز حضور در المپيک پاريس را در قايق دو نفره کسب کردند، در اين رقابت نمايندگان ژاپن و ازبکستان اول و سوم شدند.از طرفي هما خاتمي مربي ارزنده زنجاني نيز به عنوان مربي تيم ملي قايقراني حضور داشت و با راهنمايي هاي خود سهم بسزايي در اين موفقيت ايفا کرد.
در خصوص برگزاري مسابقات مختلف ورزشي بانوان توضيحاتي بفرماييد.
سال گذشته بانوان ورزشکار استان نيز در رخدادهاي مختلفي شرکت کردند که نمونه عيني آن ميزباني مسابقات کشوري بوده است.در سالي که گذشت اين حوزه ميزبان رويدادهاي ورزشي ملي در رشته هاي سنگنوردي بزرگسالان، شنا در رده سني نونهالان، کونگ فو به صورت آزاد و تنيس روي ميز پيشکسوتان بود.همچنين حوزه بانوان چهار رشته ورزشي کاراته، ميني بسکتبال، بدمينتون، جودو و سنگنوردي به صورت کشوري اعم از المپياد، استعداديابي، کاپ(جام)، منطقه اي، چند جانبه، دوستانه و مناسبتي را نيز ميزباني کرد.
طي سال گذشته 24 رشته ورزشي استان در رده هاي مختلف سني به مسابقات قهرماني کشور و انتخابي تيم ملي اعزام شدند که از اين تعداد رشته قايقراني سهم عمده اي در اعزامهاي انتخابي تيم ملي داشت.حضور بانوان ورزشکار در رخدادهاي بين المللي نيز از ديگر اقدامات به شمار مي رود به طوري که تيم هاي استاني در رشته هاي بسکتبال رويداد کاپ آسيا کشور تايلند و کاراته در استان اردبيل شرکت کردند.
مشکل اصلي توسعه ورزش بانوان زنجان چيست؟
بانوان زنجاني سال گذشته در حوزه قهرماني خوش درخشيدند و به جرأت مي‌توان گفت ورزش بانوان استان در اين بخش با کلان شهرها مقايسه مي‌شود به طوري که هم در حوزه قهرماني و هم ورزش روستايي و همگاني روند افزايشي داشته ايم.يکي از مشکلات اساسي توسعه ورزش بانوان نبود حامي ورزشي است، درحاليکه در اين استان شرکت ها و کارخانه‌هاي فعال و بزرگي وجود دارد که مي‌توانند در اين حوزه مشارکت داشته باشند.
از طرفي يک درصد اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي به حوزه وزش اختصاص دارد و به طور قطع همين هزينه کرد هم مي‌تواند به پويايي اين بخش کمک فراواني کند و در واقع اين سرمايه گذاري منشأ تحولات شود.
امروزه اعزام يک تيم ورزشي به ليگ کشوري هزينه بالاي يک ميليارد ريالي را مي طلبد اما به دليل شرايط اقتصادي تامين آن با مشکل جدي مواجه است.پيش از اين مسابقات به صورت قهرماني کشوري برگزار مي‌شد و تمامي هزينه کردها بر عهده ميزيان بود اما در زمان حاضر مسابقات به صورت ليگ برگزار مي‌شود و هزينه ها بسيار کمرشکن است و در اين ميان وجود اسپانسر مشکلات را به حداقل مي رساند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، امسال نيز با برنامه ريزي ها تلاش مي کنيم ورزش بانوان اين استان همانند سال گذشته روزهاي پرفروغي را سپري کنند که حمايت هاي بين بخشي تاثير بسزايي در تحقق اين امر دارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها