عصر آذربایجان

گزارش خبر

چه کسي مسئوليت نتايج تيم ملي با کي‌روش را برعهده مي‌گيرد

چه کسي مسئوليت نتايج تيم ملي با کي‌روش را برعهده مي‌گيرد

1401/06/20

گروه ورزشي: هر چند مسئولان فدراسيون فوتبال تصميم به تغيير سرمربي گرفتند تا تيم ملي در جام جهاني عملکرد بهتري داشته باشد اما بايد از همين امروز مشخص شود چه کسي مسئوليت نتايج تيم ملي را برعهده مي‌گيرد؟

 گروه ورزشي: هر چند مسئولان فدراسيون فوتبال تصميم به تغيير سرمربي گرفتند تا تيم ملي در جام جهاني عملکرد بهتري داشته باشد اما بايد از همين امروز مشخص شود چه کسي مسئوليت نتايج تيم ملي را برعهده مي‌گيرد؟
چند ماه پس از آنکه تيم ملي فوتبال ايران با دراگان اسکوچيچ يکي از بهترين صعودهاي خود به جام جهاني را داشت، مسئولان فدراسيون تصميم گرفتند مربي موفق اين تيم را در فاصله کمتر از سه ماه مانده به اولين مسابقه در قطر برکنار کنند و کارلوس کي روش را سر سفره »حاضر و آماده«بنشانند.
کي روش که بعد از جدايي از تيم ملي فوتبال ايران به کلمبيا رفت و به خاطر نتايج ضعيف از اين تيم اخراج شد، هدايت تيم ملي مصر را برعهده گرفت اما در رساندن اين تيم به جام جهاني و قهرماني قاره آفريقا ناکام بود تا يکي از مربيان پشت خط مانده جام جهاني لقب بگيرد.
کي روش اما در کمين تيم ملي ايران بود. او توسط مشاورانش در داخل ايران اوضاع تيم ملي را به خوبي رصد مي‌کرد و مي‌دانست که وضعيت آشفته فدراسيون فوتبال مي‌تواند روزنه‌هاي اميد براي بازگشت او به تيم ملي را زنده نگه دارد.او به کمين کردنش ادامه داد و از دوستانش در وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال آخرين وضعيت را پيگير بود تا اين که متوجه شد بازگشت مهدي تاج به فدراسيون فوتبال قطعي شده و او هم مي‌تواند به تيم ملي برگردد.
کي روش که در هشت سال حضورش در تيم ملي فوتبال ايران نتوانسته بود طلسم‌هاي گذشته را بشکند و عملاً موفقيتي با اين تيم نداشت، با اصرار مهدي تاج دوباره هدايت تيم ملي را برعهده گرفت تا براي سومين بار روي نيمکت اين تيم در جام جهاني بنشيند.
تيم ملي با اين مرد پرحاشيه و جنجالي پرتغالي در جام جهاني 2014 برزيل صاحب يک تساوي و دو شکست شد و حذف شد. چهار سال بعد در جام جهاني روسيه هم تيم ملي با گل به خودي بازيکن حريف مراکش را يک بر صفر برد اما به اسپانيا باخت و با تساوي برابر پرتغال بازهم از همان دور مقدماتي حذف شد.
ضمن اين که در دوره حضور کي روش، تيم ملي نتوانست در جام ملت‌هاي آسيا هم به عنوان قهرماني برسد و عناويني را کسب کرد که پيش از آن تيم ملي با مربيان ايراني به همان عناوين و حتي بهتر از آن رسيده بودند.با اين شرايط اين بار هم مهدي تاج به سراغ کي روش رفته است. مردي که هيچ تأثيري در صعود تيم ملي به جام جهاني نداشته و حتي در بخش عمده اي از آماده سازي اين تيم براي حضور در قطر هيچ نقشي نداشته است.پيرمرد پرحاشيه پرتغالي حالا سر سفره حاضر و آماده نشسته و دسترنج دراگان اسکوچيچ را خواهد خورد. دراگاني که با همه ايرادها و نقاط ضعفي که داشت تيم ملي را در بدترين شرايط ممکن تحويل گرفت و در بهترين شرايط ممکن به جام جهاني رساند. اما مهدي تاج پاداش او را با اخراج و گرفتن نيمکت تيم ملي در جام جهاني داد تا سياه‌ترين خاطره دراگان از ايران را برايش به جا بگذارد.
حالا کي روش سرمربي تيم ملي ايران است و مهدي تاج بايد مسئوليت نتايج او را بپذيرد. نتايجي که مي‌تواند مثبت باشد و مي‌تواند منفي باشد. آنچه مهم است اين که از همين امروز يکي بايد مسئوليت آوردن کي روش و برکناري اسکوچيچ را بپذيرد. چه تضميمي وجود دارد که تيم ملي با کي روش بهتر از تيم ملي با اسکوچيچ در جام جهاني نتيجه مي‌گيرد؟
اگر نتايج تيم ملي به گونه‌اي رقم خورد که تفاوتي با گذشته نداشت چه کسي مسئوليت اين جابجايي و تحميل هزينه ميلياردي را مي‌پذيرد؟ آقاي تاج از الان اين مسئوليت را مي‌پذيرد؟
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،اين پرسش را از هم اکنون مطرح مي‌کنيم تا بعد از سه بازي تيم ملي در جام جهاني ماجراي »کي بود کي بود من نبودم« در مورد نتايج اين تيم تکرار نشود و هر مقامي مسئوليت را گردن فرد ديگري نيندازد. تاج از زير بار مسئوليت شانه خالي نکند و آنهايي هم که از وزارت ورزش زمينه حضور کي روش را فراهم کردند مسئوليتش را بپذيرند و شهامت لازم را هم داشته باشند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها