عصر آذربایجان

گزارش خبر

مشارکت بالا در انتخابات سیلی محکم به بدخواهان مردم ایران است

مشارکت بالا در انتخابات سیلی محکم به بدخواهان مردم ایران است

1402/12/01

عصر آذربایجان- مشارکت بالای مردم در انتخابات سیلی محکمی به صورت بدخواهان و معاندین نظام و مردم ایران اسلامی خواهد بود و ملت در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همچون گذشته ثابت کردند.

 

 مشارکت بالاي مردم در انتخابات سيلي محکمي به صورت بدخواهان و معاندين نظام و مردم ايران اسلامي خواهد بود و ثابت مي‌کند که ملت در چهل و پنجمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، همچون هميشه اصلي‌ترين مدافعان جمهوريت و اسلاميت نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و خواهند بود که البته در راهپيمايي با شکوه 22 بهمن نيز آن را نشان دادند.

راه‌هاي مقابله با جنگ رسانه‌اي دشمن براي مأيوس کردن مردم از انتخابات و ترويج مشارکت حداکثري اما چيست و کدام است؟ در اين زمينه مي‌توان به راه‌هاي متنوعي اشاره کرد. زيربنا و اساس همه اين رويکردها اما يقيناً درک ميزان اهميت انتخابات پيش‌ِ رو توسط افکار عمومي خواهد بود.

ترديدي نيست که مجلس آينده رسالت بسيار خطيري برعهده ‌دارد. هرچند همه مسئولان و همه ادوار مجلس، وظايف سنگيني داشته‌اند اما با توجه به شرايط اقتصادي که در يک دهه اخير تجربه کرده‌ايم و همچنين جنگ ترکيبي و تمام‌ عيار دشمنان عليه مردم ايران، مجلس آينده وظايف خطيري بر عهده‌ دارد که يقيناً يکي از اصلي‌ترين آنها تلاش براي حل و فصل مشکلات اقتصادي مردم است. لذا صندوق رأي و مشارکت در انتخابات مهم است چون يکي از مسيرهاي اصلي و مهم برون‌ رفت از مشکلات کنوني کشور است و آن کسي که دلسوز ايران باشد و به معناي واقعي حل و فصل مشکلات کشور برايش موضوعيت داشته باشد، به‌ راحتي با صندوق رأي قهر نمي‌کند.

علي‌اکبر عباسي، کارشناس مسائل سياسي در همين زمينه مي‌گويد: «امروز کساني که دلسوز کشور هستند به اين واقعيت واقف هستند که ما نياز به تغييرات و اصلاحات جدي در برخي بخش‌ها داريم و راه برون‌‌رفت از مشکلات هم «تغيير و اصلاح» است. يکي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين مسيرهاي اصلاحات هم صندوق رأي و انتخابات است. نقطه مقابل اصلاحات – البته اصلاحات که مي‌گويم منظورم جريان سياسي مرسوم نيست، بلکه اصلاحات به معناي تغيير و اصلاح است - ساختارشکني و اغتشاش است که مسير آن نه صندوق رأي، بلکه کف خيابان است.»

وي مي‌افزايد: «انتخابات براي دشمنان ايران هم مهم است چون آنها هم به وضوح مي‌دانند که راه‌حل مشکلات کشور همين انتخابات است و اتفاقاً به همين دليل است که اين‌قدر براي عدم مشارکت مردم تلاش مي‌کنند. آنها چون مي‌دانند انتخابات و صندوق رأي در نقطه مقابل خواسته‌ آنها يعني ساختارشکني و افراطي‌گري است با انتخابات مخالف هستند. اتفاقاً به خاطر اهميت و جايگاه انتخابات و مشارکت مردم است که دشمنان مردم ايران تا اين حد براي عدم حضور مردم تلاش مي‌کنند. اگر انتخابات مهم نبود، اگر مشارکت مردم فايده‌اي نداشت دشمنان ايران اين ميزان براي مشارکت نکردن مردم تلاش نمي‌کردند. بايد توجه داشته باشيم که مشارکت بالا، به همان ميزان که براي ايران و ايراني در مجامع بين‌المللي و بين مردم و کشورهاي دنيا اعتبار و آبرو مي‌خرد؛ از آن طرف هم ميزان مانور دشمنان را کمتر و تيغ آنها را براي ضربه زدن به ايران عزيز کندتر مي‌کند.»

رضا قاسميان معاون سياسي و امنيتي استانداري اردبيل تصريح کرد: دشمن در سال‌هاي اخير تلاش کرده تا با ضربه زدن به امنيت، آرامش و همدلي مردم دلسردي و نااميدي را در کشور تزريق کند، اما از اين اصل غافل است که اين ملت با بصيرت تمام توطئه‌ها را خنثي مي‌کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل به حساسيت انتخابات پيش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات در کشور ما يک نعمت بزرگ و دستاورد عظيمي است که نسل امروز بايد حافظ و نگهبان آن باشند.

قاسميان اضافه کرد: انتخابات نه تنها در اين کشور تعطيل نشده، بلکه سازوکاري مناسب براي به نمايش در آمدن قدرت ملي و همچنين گردش نخبگان در جامعه است. دشمن با وجود هجمه سنگين به اين اصل واقف است که در هيچ جاي دنيا مثل ايران انتخابات مشارکتي با حضور آحاد جامعه برگزار نمي‌شود و آنها خيال خام دارند که انتخابات را انتصابات لقب بدهند.

رئيس ستاد انتخابات استان اردبيل يادآور شد: هر چند دشمن در يک جنگ رواني تمام عيار سعي دارد مانع حضور مردم پاي صندوق‌هاي رأي شود، اما به برکت آگاهي و بصيرت ملت حماسه ديگري در 11 اسفند خلق خواهد شد تا همه دشمنان و قسم‌خوردگان عليه جمهوري اسلامي ايران بدانند که اين کشور با ساختار جمهوريت و اسلاميت ادامه حيات مي‌يابد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها