عصر آذربایجان

گزارش خبر

دولت در انتخاب مديران، افراد را خودي و غيرخودي کرده است

دولت در انتخاب مديران، افراد را خودي و غيرخودي کرده است

1402/02/10

گروه سياسي: نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت در انتخاب مديران، افراد را خودي و غيرخودي کرده است گفت: گراني‌ها و تصميمات نادرست دولتمردان، کرامت، شرافت و منزلت مردم را از بين برده است؛ اينکه يک ايراني، ساعت‌ها براي گوشت و مرغ در صف بايستد آن هم براي کشوري که مي‌خواسته قدرت اول منطقه باشد، بسيار خجالت‌آور است.

گروه سياسي: نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه  دولت در انتخاب مديران، افراد را خودي و غيرخودي کرده است گفت: گراني‌ها و تصميمات نادرست دولتمردان، کرامت، شرافت و منزلت مردم را از بين برده است؛ اينکه يک ايراني، ساعت‌ها براي گوشت و مرغ در صف بايستد آن هم براي کشوري که مي‌خواسته قدرت اول منطقه باشد، بسيار خجالت‌آور است.
 جلال محمودزاده اظهار داشت: زماني که رييس جمهور، در تابستان 1400 کابينه‌اش را معرفي کرد، من 10 دقيقه در مورد کليات کابينه صحبت کردم و گفتم تيم اقتصادي که آقاي رئيسي انتخاب کرده، کننده کار نيستند و توانمندي لازم را ندارند. ما در وضعيت خوبي به سر نمي‌بريم. در شرايط تحريم هستيم و تعاملات بين‌المللي ما ضعيف است. برجام و FATF را به نتيجه نرسانديم و از نظر اقتصادي در ليست سياه بين‌المللي قرار داريم. اين موارد مشکلات بزرگي هستند و آقاي رييس جمهور بايد تيمي را بچيند که توانمند و قوي باشد.
وي  افزود: تيم اقتصادي دولت، کاملاً فشل است. آقاي رئيسي بايد کل اين تيم اقتصادي و حتي معاون اول خودش را نيز عوض کند، چون اين‌ها توانمندي موردنياز را ندارند. دولت بايد يک جراحي وسيع انجام دهد و اگر بخواهد در اقتصاد کشور، تحولي ايجاد کند و مردم کمي رنگ آرامش ببينند و بر اساس شعار سال، تورم را مهار کند و توليد را ارتقاء دهد، نيازش اين است که افراد کاربلد و قوي را بر سر کار بگذارد. متاسفانه، مشکلي که دولت در انتخاب افراد دارد اين است که دايره انتخابش محدود است و فقط به دنبال افراد خودي هستند که مثلاً فلاني در ستاد انتخابي آقاي رئيسي بوده يا نه؟ حتي اين حساسيت در مورد دهيار‌ها و رييس ادارات جزء شهرستان‌ها نيز وجود دارد.
عضو مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي ياد آور شد: دولت در انتخاب مديران، افراد را خودي و غيرخودي کرده است. از اين‌رو، بيش از 50 درصد از مديران جامعه را از گردونه خارج کرده‌اند؛ يعني اين‌ها را از قطار اجرايي کشور پياده کردند، با وجود اينکه بسياري از اين افراد، توانمند هستند و مي‌توانند براي کشور مفيد واقع شوند و حتي انقلابي هستند و تجربه دارند و در دولت‌هاي قبل هم کار کرده‌اند، ولي چون در دايره حاميان رئيسي در زمان انتخابات نبوده‌اند، اين‌ها را کنار زده و از اين افراد با تجربه استفاده نمي‌کنند، بنابراين با توجه به دايره کوچکي که دولت از مديران اجرايي براي خودش ترسيم کرده است، نمي‌توان اميدوار بود که از اين مسير بتواند به سلامت عبور کند.
دبير کميسيون کشاورزي مجلس تصريح کرد: آقاي رئيسي تغييراتي که تا به امروز انجام داده، انتخاب بدتر به جاي بد بوده است، يعني وزيري را برداشته و وزير ضعيف‌تري را بر مسند کار گذاشته است. وقتي يک وزير استيضاح يا برکنار مي‌شود بايد يکي روي کار بيايد که از قبلي يک سر و گردن بالاتر باشد نه اينکه پايين‌تر. اين‌ها وزير را برداشتند و بعد معاونش را جاي او گذاشتند. اين اتفاق در وزارت جهاد کشاورزي و آموزش و پرورش رخ داده است. اين رويکرد نشان مي‌دهد که دولت، نيروي انساني کاربلد و قوي ندارد و مجبور است بين تعداد نيروي کمي که دارد، روي به انتخاب بياورد.
محمودزاده اظهار داشت: حال، نتيجه خارج کردن افراد خوب از گردونه مديريت کشور، همين مي‌شود که خروجي به اين بدي باشد. به نظرم اگر کل کابينه هم، استيضاح شوند و دولت باز هم نيرو‌هاي خوب که خارج از دايره حاميانش بوده، روي کار نياورد، مطمئناً اوضاع بدتر خواهد شد و باز هم بايد آن جمله معروف خودم را به کار بيرم که با اين دست فرمان، در آينده صف مرغ از صف انتخابات هم بزرگ‌تر مي‌شود. وي افزود: وقتي ما 30 درصد بيشتر از نياز مردم، توليد مرغ داريم، چرا بايد وضع بازار اين باشد؟ به جاي اينکه مرغ‌مان را صادر کنيم، مي‌بينيم که مردم بايد براي مصرف روزانه اين کالا، در صف بايستند. متاسفانه افرادي که در صف مي‌ايستند هيچ اميدي به مجلس ندارند، در حالي که مجلس مي‌تواند اميد بسياري در مردم ايجاد کند.
نماينده مهاباد تصريح کرد: مجلسي که نمي‌تواند دولت را کنترل کند، باعث مي‌شود دولت هر کاري که دلش مي‌خواهد بکند، پس مردم هيچ اميدي به مجلس نخواهند داشت. ما نماينده مردم هستيم و قسم خورديم تا در مجلس حرف مردم را بزنيم و درد مردم را مطرح کنيم، حتي اگر باب دل دولت نباشد.
دبير کميسيون کشاورزي مجلس  يادآور شد: مثلاً عراق که کشور بغل دست ما است، گندم را از کشاورز، کيلويي 36 هزار تومان خريداري مي‌کند، ولي ما قيمت خريد گندم را 13 هزار تومان اعلام کرديم، يعني اختلاف قيمت بين دو کشور همسايه عراق و ايران 23 هزار تومان است. حالا اگر ما روي 13 هزار تومان پافشاري کنيم، گندم قاچاق مي‌شود که الان هم اين قاچاق شروع شده است. فعلاً برداشت مناطق سردسير شروع نشده که اگر بشود وضع بدتر خواهد شد. بعد از آن، گندم مي‌رود به سمت و سوي مصرف دام. يعني گندم و جويي که قيمتش در بازار کيلويي 19 و 20 هزار تومان است، خب اگر با قيمت 13 هزار تومان به عنوان غذا به دام داده شود، بهتر است. همين الان بعضي کشاورزان، مزرعه سبز گندم را شخم مي‌زنند و اين يک پيام به دولت است و آن اينکه گندمي که شش ماه است پرورش مي‌دهيم را شخم مي‌زنيم، چون ارزش نگهداري ندارد. حتي گوسفندان را در مزرعه سبز مي‌برند تا بچرند و به عنوان علوفه از گندم تغذيه کنند. محمودزاده گفت: اگر دولت الان براي گندم فکري نکند، گندم هم به سرنوشت مرغ دچار خواهد شد و بعد بايد آن را از کشور‌هاي ديگر وارد کنيم. همين الان، روسيه و اوکراين گفته‌اند گندم ندارند و استراليا هم دچار خشکسالي شده است. پس حتي براي خريد گندم کسي را نداريم. حال بايد پرسيد در آينده از کجا مي‌خواهيم گندم تهيه کنيم؟ اين شيوه مديريت چالش بزرگي است.
وي  اظهار داشت: گراني‌ها و تصميمات نادرست دولتمردان، کرامت، شرافت و منزلت مردم را از بين برده است. اينکه يک ايراني، ساعت‌ها براي گوشت و مرغ در صف بايستد آن هم براي کشوري که مي‌خواسته قدرت اول منطقه باشد، بسيار خجالت‌آور است. از طرفي، کارمندي که در اطراف تهران زندگي مي‌کند، حقوقش فقط کفاف اجاره خانه را مي‌دهد، پس براي زندگي چه کند؟ براي بهداشت و آموزش بچه‌هايش چه کند؟
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از رويداد24،وي در پايان ياد آور شد: اول در بحث داخلي بايد از تمام توان مديريتي همه افرادي که در کشور زندگي مي‌کنند و شايسته هستند، استفاده شود؛ حتي اگر اين افراد باتجربه، حامي فکري دولت به لحاظ سياسي نباشند؛ و موضوع دوم، آشتي با دنيا و همه کشور‌ها است. بايد با احترام متقابل با دنيا حرف بزنيم. چرا کشور‌هاي ديگر براي ما واسطه شوند؟ ما خودمان مقتدر هستيم. بي‌واسطه بايد مشکلات‌مان را حل کنيم و برجام را راه بيندازيم و پول نفت‌مان را تمام و کمال برگردانيم تا بيشتر از اين، کيان نظام به خطر نيفتد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها