عصر آذربایجان

گزارش خبر

قدم زدن در ائل گولي گشت‌وگذار در کندوان غافلگيري در ليقوان

قدم زدن در ائل گولي گشت‌وگذار در کندوان غافلگيري در ليقوان

1395/05/24

گروه سيري در استان ها:آذربايجان شرقي و شهر تبريز به دليل قرار گرفتن در منطقه کوهستاني داراي روز و شب‌هاي خنک در تابستان است که فضايي مفرح براي گردشگران داخلي و خارجي به‌حساب مي‌آيد.

گروه سيري در استان ها:آذربايجان شرقي و شهر تبريز به دليل قرار گرفتن در منطقه کوهستاني داراي روز و شب‌هاي خنک در تابستان است که فضايي مفرح براي گردشگران داخلي و خارجي به‌حساب مي‌آيد.
تابستان‌هاي تبريز زيبا و خاطره‌انگيز است و گردشگران نقاط تفريحي مناسبي در فهرست گشت‌وگذارهايشان دارند. اگر شما هم مي‌خواهيد آخر هفته متفاوتي داشته باشيد خواندن اين گزارش را از دست ندهيد.
*منطقه گردشگري کوه عون بن علي(عينالي) کوه عينالي را بايد دربند شهر تبريز اطلاق کرد کوه قرمز رنگي که در شمال اين شهر واقع‌شده است و با طرح جنگل‌کاري و تله‌کابين نمايي ديدني به اين منطقه داده‌شده است.اين تفرجگاه مردم تبريز و گردشگران داراي امکانات بسياري مانند رستوران و کافي‌شاپ بوده و به‌جز استفاده از فضايي تفريحي، مسافران در اين مکان مي‌توانند از فرصت زيارت امامزادگان عون بن علي (ع) و زيد بن علي (ع) و يادمان شهدا گمنام نيز توشه‌اي معنوي براي خود مهيا کنند.
 در خنکاي تابستان تبريز وقتي خواستيد صبح دل‌انگيزي را شروع کنيد بايد با وسيله نقليه شخصي و يا با تاکسي از طريق خيابان »ايده لو« يا »اتوبان پاسداران« به دامنه کوه برسيد چون اين مجموعه گردشگري متصل به  شهر است و نياز به خروج از شهر نداريد.کوهي که تمام امکانات گردشگري و تفريحي را در خود دارد در وهله اول آبشار زيبا و تله‌کابين خودنمايي مي‌کنند و بعداً از آن رستوران(بام تبريز) است. براي دسترسي به بخش گردشگري اين مجموعه تاکسي‌هاي ون براي انتقال سالمندان و کودکان به داخل مجموعه منتظر مهمانان تابستاني هستند و در يک‌کلام زيبايي اين مجموعه غيرقابل وصف است و سالانه ميليون‌ها نفر از اين مجموعه بازديد مي‌کنند.
*ائل گولي فرصت متفاوت گشت‌وگذار
ائل گولي يا همان (شاه گولي) تبريز، از گردشگاه‌هاي زيباي تبريز است؛ که در جنوب شرقي تبريز بر دامنه تپه‌اي سرسبز واقع شده و مردم شهر تبريز و گردشگران دوست دارند تا آخر هفته حتماً در مجموعه پارک ائل گلي حضور داشته باشند، براي رفتن به اين مجموعه اتوبوس‌هاي شرکت واحد از مسير پايانه بانک ملي و مترو تبريز مسافران را به اين مجموعه زيبا و تاريخي منتقل مي‌کنند. ائل گلي استخري بزرگ، به شکل مربع به مساحت ?? هزار و ??? مترمربع است و در جنوب آن تپه‌اي وجود دارد؛ که آن را از بالا تا پايين، هم‌سطح استخر، پله بندي کرده و نهر آبي از آن به سمت پايين روان است.در مرکز استخر، عمارتي به شيوه سنتي به شکل يک کلاه‌فرنگي در دوطبقه ساخته‌شده که در حال حاضر با کاربري رستوران آماده ارائه خدمات به گردشگران است.
اين مجموعه گردشگري با داشتن يک هتل ? ستاره، رستوران، پارکينگ، شهربازي، زمين اسکيت، و ديگر امکانات عمومي براي سپري کردن يک روز تعطيل انتخاب خوبي است.
*درياچه قوري گول چشم‌اندازي بي‌نظير
درياچه قوري گل که در مسير جاده قديم تبريز به تهران و در فاصله 45 کيلومتري از شهر تبريز واقع‌شده است از ديگر مراکز گردشگري استان آذربايجان شرقي است، اين درياچه مثلث شکل، با وسعت 240 هکتار با پستي‌وبلندي‌هاي اطرافش چشم‌انداز زيبايي را براي خانواده‌ها آفريده است. اين درياچه، با انواع پرندگان  آبزي، از مراکزي است که پرنده نگاران به عکاسي و ثبت لحظات شگفت‌انگيز از پرندگان بومي و مهاجر مي‌پردازند.شماري از مردم تبريز، روزهاي تعطيل و اوقات فراغت خود را در فضاي سبز کناره‌هاي اين درياچه سپري مي‌کنند. قوري گول به دليل ويژگي‌هاي محيطي و زيستگاهي حيات‌وحش، به‌عنوان تالاب بين‌المللي به ثبت رسيده است.
* سفر به دره ليقوان را فراموش نکنيد
وقتي‌که نام ليقوان به ميان مي‌آيد همه طعم متفاوت پنير ليقوان را به ياد مي‌آورند و به ياد اين منطقه مي‌افتند ولي به‌جز پنير که شهرت جهاني يافته است، طبيعت زيبا و سرسبز اين منطقه در آخر هفته ميزبان هزاران نفر از مردم شهر تبريز و مسافران تابستاني است. ولي صد افسوس که ويلا سازي در اين منطقه باعث شده تا رخ زيباي اين منطقه در حصار ديوارهاي بتني مدفون شود.ليقوان که در 36 کيلومتري جنوب شرق تبريز واقع‌شده است يک روستاي کوهستاني و ييلاقي در دامنه کوه سهند است که درست در قسمت شرقي اين روستا دره‌ بسيار باصفايي وجود دارد که رودخانه ليقوان از آن مي‌گذرد و اين منطقه را سيراب مي‌کند.دره ليقوان با گل‌هاي محمدي و زيباي خود آن‌چنان شما را غافلگير مي‌کند که دوست نداريد ديگر اين مکان تفريحي را ترک کنيد. در اين منطقه زيبا انواع ميوه‌هاي درختي در فصل تابستان در برابر ديدگان شما خودنمايي مي‌کنند.کشتزارهاي سرسبز و باغ‌هاي ميوه هرساله به‌خصوص در تابستان هزاران نفر از عاشقان طبيعت را به اين دره مصفا جذب مي‌کند.براي رسيدن به اين دره شگفت‌انگيز بايد از »شهرک خاوران« و شهر »باسمنج« و روستاي »هروي« و »بيرق« عبور کرده تا به ليقوان برسيد. تنها مسير دسترسي اين دهکده توريستي از شهر «باسمنج» مي‌گذرد و تنها وسيله اياب و ذهاب خودروهاي سواري شخصي و تاکسي‌ها هستند.
*کندوان توريستي و تاريخي
کندوان منطقه‌اي توريستي و تاريخي در 50 کيلومتري جنوب غربي تبريز است؛ که در 18 کيلومتري جنوب اسکو، در دامنه سرسبز »سلطان داغي« واقع‌شده است ساکنين شهر تبريز و گردشگران براي مسافرت به اين روستاي بي‌نظير بايد از دو مسير »شهر جديد سهندك« »اسکو« و »کندوان« و يا از مسير »خسرو شاه«، »اسکو« و »کندوان« عبور کنند. در اثر فعل‌وانفعالات آتش‌فشاني کوه‌هاي سهند؛ منظره‌اي دريکي از خوش آب و هواترين نقاط ايران ايجادشده که بيشتر به نظر خواب‌وخيال مي‌آيد. ده‌ها کران چندتايي، جفتي، تکي، مخروطي شکل و دوک مانند؛ يکي از بهترين مناظر طبيعي ايران را پديد آورده است.به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهركندوان داراي امکانات رفاهي مناسب مانند هتل صخره‌اي، انواع رستوران‌هاي سنتي، کافي‌شاپ و مرکز خريد سوغات سنتي است و ميزبان شايسته‌اي براي تعطيلات آخر هفته هم‌وطنان عزيزمان به شمار مي‌رود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

قدم زدن در ائل گولي گشت‌وگذار در کندوان غافلگيري در ليقوان

قدم زدن در ائل گولي گشت‌وگذار در کندوان غافلگيري در ليقوان
خروج

گروه سيري در استان ها:آذربايجان شرقي و شهر تبريز به دليل قرار گرفتن در منطقه کوهستاني داراي روز و شب‌هاي خنک در تابستان است که فضايي مفرح براي گردشگران داخلي و خارجي به‌حساب مي‌آيد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها