عصر آذربایجان

گزارش خبر

بي توجهي مسئولان به مسکن و اشتغال ورزشکاران معلول

بي توجهي مسئولان به مسکن و اشتغال ورزشکاران معلول

1396/09/19

گروه ورزشي: 'دارنده مدال طلاي جهاني آمريکا ضمن گلايه از بي توجهي مسئولان به اشتغال و مسکن معلولان گفت:ورزشکاران معلول با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند.

سيد محمود ميرموسوي 32 ساله از شهرمرزي اصلاندوز مغان استان اردبيل که در يک سانحه تصادف از ناحيه پاي چپ معلوليت دارد ،جواني است که اين را به اثبات رسانده که معلوليتش نمي تواند محدوديت باشد و تمام توان خود را براي افتخار آفريني در عرصه ورزش استان و کشور و شهر به کار گرفته است.
بمناسبت روزجهاني معلولان،گفتگوي کوتاه و صميمانه با قهرمان وزنه برداري معلولين جهان انجام داديم که بدانيم يک ورزشکار با چه مسائل و مشکلاتي در مسير پيشرفت خود مواجه است.
ميرموسوي که در رشته وزنه برداري معلولين عناوين قهرماني از جمله نفر اول کشوري در سالهاي 1387،1386،1385،دارنده مدال طلاي جهاني نيوجرسي آمريکا در سال 1387(2008 ميلادي) و نفر سوم کشوري در سال 88 در کارنامه درخشان خود دارد از بي توجهي مسئولان به اشتغال و مسکن معلولان گلايه کرد.
وي با اشاره به اينکه دولت بايد طرح جامع حمايت از معلولين را اجرا کند گفت:براي مثال از طريق مسکن مهر براي معلولان مسکن مي_سازند اما معلولان بيکار چطور نسبت به پرداخت اقساط آن اقدام کنند.
اين ورزشکار افزود:فشاري که بانک مسکن به مددجويان جهت پرداخت اقساط و اخطاريه_هاي که از طرف بانک صادر مي شود،مددجو جهت مساعدت به بهزيستي مراجعه مي کند متاسفانه بهزيستي از بابت پرداخت اقساط مددجويان خود اقدامي نمي کند.
ميرموسوي هزينه پرداخت پروتز را يکي ديگر از مشکلات معلولان عنوان کرد و گفت: هزينه پروتز در سال 88 حدود 1/5 ميليون تومان براي هر سه سال يکبار پرداخت مي شد اما بعد از 8 سال همان مبلغ را پرداخت مي کند در صورتي که قيمت پروتز چندين برابر شده است.
اين ورزشکار قهرمان بحث اشتغال معلولين را يکي از بزرگترين و مهمترين دغدغه جامعه معلولان دانست و گفت:موضوع اشتغال در جلسه هيات دولت در اوايل امسال به تصويب رسيد اما فقط فرزندان مدال آور پارالمپيک را شامل مي شود در حاليکه خيلي از دارندگان مدال پارالمپيک مجرد و خودشان بيکار هستند و اين بي عدالتي است.در حاليکه اين قانون براي مدال آوران شامل مسابقات المپيک،بازي هاي آسيايي و جهاني مي شود.
سيد محمود ميرموسوي با اشاره به اهداي مدال طلاي جهاني آمريکا به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت:با توجه به حادثه دلخراشي که در شهرها و روستاهاي استان پهلوان پرور کرمانشاه روي داد متاثر شده و بعنوان يک جوان ورزشکار مسلمان ايراني تصميم گرفتم که با فروش مدالم به اين عزيزان کمکي کرده باشم. وي افزود:يک خصلت خوبي که ما ايراني ها داريم و زبانزد عام و خاص شده در مواقع و روزهاي سخت و حتي شاد، دولت و ملت همدل و همصدا در کنار هم هستند. اما چند روز پيش خبري که شنيديم وزارت خزانه داري آمريکا ايراني هاي ساکن در اين کشور که براي کمک به زلزله زدگان هموطن خود کمک مالي جمع کردند تا بدست اين عزيزان برسد بلوکه کرد و اين نشان دهنده اين است که بويي از انسانيت نبرده اند خودشان با شعار آزادي و حقوق بشر دنيا را غارت و چپاول مي کنند و آخر سر ما را ناقض حقوق بشر معرفي مي کنند. ميرموسوي گفت:به هر حال اين يک آزمايش الهي است که مردم خوب و فهيم ولايتمدار کرمانشاه مثل هميشه از اين امتحان سربلند بيرون خواهند آمد و ما نيز کنار اين عزيزان هستيم.
وي ضمن درخواست از مسئولان براي رسيدگي به مشکلات معلولان ورزشکار اظهار کرد:از امام جمعه اصلاندوز،فرماندار پارس آباد،بخشدار اصلاندوز،شهردار و ساير مسئولان ادارات و نهادها مي خواهم تا در زمينه مشکلات زندگي و ورزشي معلولين منطقه توجه جدي کنند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا  دارنده مدال طلاي جهاني در پايان افزود:متاسفانه براي تمرين بيشتر و حرفه اي هزينه زيادي لازم است که در سايه بي‌توجهي مسئولان اين هزينه‌ها را خودم متحمل مي‌شوم و انتظار دارم که مسئولان براي تدوام قهرماني و حضور دوباره در سکوهاي افتخار آميز جهان و احتزاز پرچم جمهوري اسلامي ايران از من و امثال بنده حمايت کنند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

بي توجهي مسئولان به مسکن و اشتغال ورزشکاران معلول

بي توجهي مسئولان به مسکن و اشتغال ورزشکاران معلول
خروج

گروه ورزشي: 'دارنده مدال طلاي جهاني آمريکا ضمن گلايه از بي توجهي مسئولان به اشتغال و مسکن معلولان گفت:ورزشکاران معلول با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها