عصر آذربایجان

گزارش خبر

30 دقيقه طلايي براي سلامتي

30 دقيقه طلايي براي سلامتي

1397/09/12

گروه گزارش: بيماري قلبي يکي از دلايل اصلي مرگ و مير در جهان است و پژوهش ها نشان داده اند که تنها 30 دقيقه پياده‌روي در روز مي تواند خطر آن را به ميزان 40 درصد کاهش دهد.

در جامعه از نظر علمي و فناوري پيشرفته امروز، انسان ها در شبکه فناوري گرفتار شده اند. وابستگي ما به فناوري به اندازه اي زياد شده است که زندگيمان را بسيار پيچيده کرده است. ما از دستگاه ها و فناوري در جنبه هاي مختلف زندگي خود استفاده مي کنيم، حتي زماني هم که به آنها نياز نداريم.
در زمان هاي گذشته، سلامت و تناسب اندام همانند يک مد زودگذر امروزي بين مردم نبود. با اين وجود، پيشينيان ما از تناسب اندام خوبي برخوردار بودند. در آن زمان بيماري هاي تهديدکننده زندگي چنداني شايع نبودند. رژيم غذايي تهي از غذاهاي آماده و فرآوري شده عنصري کليدي در حفظ سلامت پيشينيان ما بود اما اين قبيل غذاها امروزه به بخشي جدايي ناپذير از زندگي افراد بسياري تبديل شده است.
پياده‌روي ورزشي بود که پيشينيان ما با آن آشنا بودند. پياده‌روي بهترين و ساده‌ترين نوع ورزشي است که انسان مي تواند مد نظر قرار دهد. نيازي نيست تا زمان و پول زيادي را صرف حضور در باشگاه هاي ورزشي کنيد، زيرا 30 دقيقه پياده‌روي روزانه مي تواند کل بدن شما را به کار گرفته و فوايد شگفت انگيزي را ارائه کند. پياده‌روي تقريبا تمام ماهيچه هاي بدن را به کار مي گيرد و به کالري سوزي کمک مي کند. در ژاپن، شينرين يوکو (Shinrin-yoku) به معناي »حمام جنگل«، رسمي شامل پياده‌روي در طبيعت براي مديريت استرس و کسب آرامش است. ارسطو در يونان باستان کلاس هاي خود را در فضاي آزاد برگزار مي کرد و در حال پياده‌روي تدريس مي کرد.
پياده‌روي يکي از راحت‌ترين ورزش هايي است که مي توانيد انجام دهيد، هيچ هزينه اي به همراه ندارد، سطوح انرژي را تقويت مي کند، و سلامت قلبي عروقي را بهبود مي بخشد. بيماري قلبي يکي از دلايل اصلي مرگ و مير در جهان است و پژوهش ها نشان داده اند که تنها 30 دقيقه پياده‌روي در روز مي تواند خطر آن را به ميزان 40 درصد کاهش دهد. اگر پياده‌روي با رژيم غذايي سالم و مديتيشن ترکيب شود، از فوايد شگفت انگيزي سود خواهيد برد که سلامت شما را هرچه بيشتر تقويت کرده و هزينه کمتري براي درمان بيماري ها پرداخت خواهيد کرد. افراد بسياري به دليل پا درد از انجام ورزش و پياده‌روي پرهيز مي کنند، اما انتخاب يک کفش مناسب مي تواند پياده‌روي را به فعاليتي لذت بخش تبديل کند. کفش انتخابي بايد قابليت تنفس را براي پا فراهم کند و به خوبي از مچ پاي شما محافظت کند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از عصرايران، اگر نمي توانيد 30 دقيقه به طور مداوم پياده‌روي کنيد، آن را به سه بازه زماني 10 دقيقه اي در طول روز تقسيم کنيد. به عنوان مثال، شما مي توانيد از زمان استراحت و ناهار خود براي انجام اين کار استفاده کنيد.
مطالعات جديد محققان نشان مي دهد پياده روي مي تواند بر روي بهبود سلامت عمومي افراد جامعه موثر باشد. بسياري از مردم کره زمين با مشکلات و بيماري هاي دنياي مدرن دست و پنجه نرم مي کنند و در بسياري از موارد نيز از علت اين بيماري ها ناآگاه هستند. حال دانشمندان دريافته اند که اعمال بسيار ساده اي مي توانند در پيشگيري از اين مشکلات موثر بوده و حتي در صورت ابتلا به آنها نيز در درمان بيماري نقشي کليدي را ايفا کنند.
دانشمندان در تحقيقاتي که در سال 2008 ميلادي آغاز شده بود، بر روي پياده روي به عنوان يک عنصر کليدي در کنترل سلامت عمومي جامعه تمرکز کرده بودند و نتايج تحقيقات انها نشان از اين داشت که تنها انجام پياده روي ساده مي تواند سلامت بدن را بسيار بالا ببرد. اين محققان دريافته اند که انجام دادن تقريبا 2.5 ساعت پياده روي در طول يک هفته مي تواند مقاومت بدن در برابر بيماري هاي قلبي و ساير مشکلات جسمي و حرکتي را بسيار بالاتر از حد عادي ببرد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

30 دقيقه طلايي براي سلامتي

30 دقيقه طلايي براي سلامتي
خروج

گروه گزارش: بيماري قلبي يکي از دلايل اصلي مرگ و مير در جهان است و پژوهش ها نشان داده اند که تنها 30 دقيقه پياده‌روي در روز مي تواند خطر آن را به ميزان 40 درصد کاهش دهد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها