عصر آذربایجان

گزارش خبر

شبکه نمايش‌‌خانگي يا شبکه نمايش بچه پولدارها

شبکه نمايش‌‌خانگي يا شبکه نمايش بچه پولدارها

1399/04/15

گروه فرهنگي:بي‌شک کسي منکر فعاليت بسترهاي جديد در عرصه فرهنگ و هنر نيست اما اينکه اين فعاليت چگونه باشد و سمت و سوي آن به کجاست، موضوعي است که بسيار اهميت دارد.

 گروه فرهنگي:بي‌شک کسي منکر فعاليت بسترهاي جديد در عرصه فرهنگ و هنر نيست اما اينکه اين فعاليت چگونه باشد و سمت و سوي آن به کجاست، موضوعي است که بسيار اهميت دارد.
شبکه نمايش خانگي طي سال‌هاي اخير با رشد قابل توجه مخاطب روبه‌رو بوده است؛ تا جايي که بسياري از سينماگران به اين حوزه علاقه شديدي پيدا کردند و تمرکز خود را تنها روي اين حوزه گذاشتند.
 شبکه‌اي که به راحتي پول‌هاي کثيف وارد آن مي‌شود، هيچ عرف و شرعي در آن رعايت نمي‌شود و به دليل همان پول‌هاي مشکوک و کثيف، دستمزد آن هم بسيار بالاتر از سينماست. شايد مهم‌ترين مثال اين حوزه سريال "شهرزاد" باشد؛ سريالي که با سرمايه‌گذاري محمد امامي و هادي رضوي ساخته شد که هر دو اين افراد به اتهام فساد مالي هم‌اکنون در زندان بسر مي‌برند.
در طول اين سال‌ها سينماگران بسياري از ورود پول‌‌هاي کثيف به سينما و شبکه نمايش خانگي انتقاد کردند اما هر بار که اين انتقادات مطرح مي‌شد برخي سينماگران و رسانه‌هايي که از اين طريق ارتزاق مي‌کردند سريعا واکنش نشان مي‌دادند و اين افراد را به کاربلد نبودن و به روز نبودن محکوم مي‌کردند.
 آش از ابتدا آنقدرها هم شور نبود؛ زمان که گذشت و سوء استفاده‌گران راه و چاه را ياد گرفتند حسابي شور شد. حالا عده‌اي زمين بازي خود را پيدا کرده بودند؛ جايي براي پول‌شويي، ارتباط با بازيگران و مشهور شدن و کسب درآمد بسيار خوب...ماجراي نظارت بر شبکه نمايش خانگي هم که چيزي شبيه شوخي بود. هر روز يکي از سينماگران شروع به ساخت سريالي مي‌کرد و تا چند قسمت که جلو مي‌رفت و پولش را درمي‌آورد، سريال را بدون هيچ توضيحي کنار مي‌گذاشت.
از سريال مهران مديري گرفته تا سريال "رقص روي شيشه" که بهرام رادان بازيگر آن پس از توقف سريال به شدت اعتراض و اعلام کرد تصميم دارد به احترام مخاطب ادامه سريال را خودش بسازد؛ تصميمي که هيچ‌گاه عملي نشد. در کنار اين موارد نمايش ابتذال، عشق‌هاي مثلثي، قبح‌شکني بسياري از احترام هاي درون خانوادگي کاري است که شبکه نمايش خانگي با افکار مردم مي‌کند.
در همين سريال "دل" به کارگرداني منوچهر هادي که بسياري از مخاطبان از آب بستن به آن به شدت گلايه دارند، علاوه بر اينکه شاهد تصاويري از کاخ‌نشيني و تجمل‌گرايي و رژه لوکس‌ترين خودروها هستيم، چندين عشق مثلثي به تصوير کشيده مي‌شود که تمامي ندارد. اين‌ها به کنار، تصويري که از پدر خانواده ترسيم مي‌شود، تصوير مردي بي‌عرضه است که همزمان با عروسي پسرش فکر عياشي است و اتفاقا او هم درگير عشق مثلثي شده است.
اين‌ها گوشه کوچکي است از آن چه امروز در شبکه نمايش خانگي مي‌گذرد. در اينکه سازمان سينمايي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در طول اين سال‌ها نتوانستند نظارت درستي به شبکه نمايش خانگي داشته باشند، شکي نيست؛ موضوعي که حتي رهبر معظم انقلاب هم در بيانات چند روز پيش خود در جمع مسئولان قوه قضاييه به آن اشاره کردند و نسبت به عدم نظارت بر فيلم‌ها و تصويري نامناسب از دادگاه‌‌ها و مراجع قضايي مي‌سازند انتقاد کردند.
شبکه نمايش خانگي در طول اين سال‌ها برخلاف اينکه نتوانسته يک خروجي درخور، باکيفيت و مفيد براي جامعه داشته باشد، در کنار آن تنها به بالا بردن دستمزدهاي بازيگران و عوامل و همچنين تغيير سبک زندگي به سمت فرهنگ غربي کمک کرده است. شبکه‌اي که بيشتر شبکه بچه پولدارهاست تا شبکه مخاطبي که اين روزها با مشکلات اقتصادي شديدا دست و پنجه نرم مي‌کند و ديدن تصاويري از لوکس‌نيشني و لوکس‌سواري آقايان و خانم‌هاي شيک‌پوش، امنيت رواني‌اش را به خطر مي‌اندازد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،صداي انحراف و کج‌روي شبکه نمايش‌خانگي خيلي وقت است که به گوش مي‌رسد اما تاکنون گوش شنوايي نبوده است. شايد حالا که درباره اين شبکه بيشتر بحث و صحبت مي‌شود، وقت آن رسيده براي شبکه نمايش خانگي تصميمي جدي گرفته شود...

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها